Thailand: Thaise eilanden - Krabi & Railey - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Denise biltBilt - WaarBenJij.nu Thailand: Thaise eilanden - Krabi & Railey - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Denise biltBilt - WaarBenJij.nu

Thailand: Thaise eilanden - Krabi & Railey

Door: Denise van de Bilt

Blijf op de hoogte en volg Denise

10 April 2014 | Thailand, Krabi

Krabi
Eenmaal aangekomen in Krabi namen we de taxi naar ons hotel(payang bungalow), wat ons 700 Baht kostte! Erg prijzig vonden we, maar dat was blijkbaar de normale prijs. Eenmaal aangekomen kwamen we bij lieve mensen terecht die ons gelijk wat te drinken gaven. De kamer was echter niet meer dan een groot bed en de gordijnen hadden dezelfde stof als onze lelijke olifantenbroeken die we gebruiken om te reizen. En nee, we vinden ze niet mooi maar vooral funtioneel! De wc en douche waren buiten onze bungalow en daar kreeg je for free spinnen, torren en kikkers bij die je aankeken. Erg slechte nacht gehad dus bij het idee dat deze op onze bedden zouden springen!

Ao Nang
Volgende dag zijn we dan ook maar snel naar Ao Nang gegaan waar eigenlijk alles is zoals restaurantjes, barretjes, hotels en een mooi strand dichtbij. Daar hebben we dan ook een goed hotel gevonden, namelijk Yellow sun. Hier betaalden we, na wat afdingen van mijn kant, 600 baht(€15,-) per nacht incl. warme douche en airco. Thailand is dus wel echt een stuk duurder dan bijvoorbeeld Cambodja waar we voor €7,50 per nacht sliepen. We zijn daarna gelijk het strand op gegaan om daar eindelijk te genieten van het mooie en vooral warme weer. Dat waren we niet meer gewend! Noord Vietnam heeft niet veel goeds gedaan aan onze opgebouwde tan, we waren zo wit geworden als zes melkflessen bij elkaar. Uiteraard hebben we weer onze heerlijke fruit shakes op het strand gedronken en onze favorite 7eleven was er ook weer om goedkoop alles in te slaan. Love it! Toch moesten we wel weer even wennen aan het warme weer! Het was heel warm en ik kon niet goed stil liggen. Zoals Daan een lange tijd kan bakken moet ik iets te doen hebben. Ik maakte me waarschijnlijk te druk over de hitte en kreeg daarna een lichte zonnesteek, maar die trok gelukkig in de avond weer weg! Ook nog leuk om te vertellen is dat we allebei in een soort van zee egel zijn gestapt. Op een gegeven moment stapte ik er in 5 achter elkaar omdat ik niet meer wist waar ik moest lopen waarna de stekels er ongeveer een week in hebben gezeten. Oppassen dus als je daar bent! Ze hebben een beetje een paarse kleur.
In de avond gingen we naar de bar street, tenminste THE bar street als je een vieze oud ventje bent die heel wat dingen tekort komt in zijn leven. Dit was namelijk een hoerenstraat! Wij gingen toch maar een drankje doen bij Amy's girls, maar Amy zelf was het leukst! Ze was half man en vrouw en maakte allemaal tijger geluiden, echt een leuk "wijffie" haha! Vervolgens gingen we naar central point om daar dan eindelijk te gaan partyen. Helaas was dit niet wat we verwacht hadden. We zaten hier op een gegeven moment opgescheept met ontzettend saaie Finse gasten en daarna irritante gierige Russen en zijn toen maar vroeg ons bed in gegaan. Nee, als je wilt feesten moet je niet naar Krabi!

Railey Beach
Volgende dag zijn we naar Railey Beach geweest. Hiervoor betaal je 4€ om heen en weer te komen vanaf Ao nang en het duurt 20 minuutjes met een longtailboot. Toen we aankwamen waren ze bezig met het filmen van een episode van een serie van HBO. Iedereen dansend, dus ik ben er gewoon lekker dansend tussen gaan staan. Wie weet zie je me ooit op tv met een groen luchtbed, en Rayban op haha! We zijn toen naar Phranang beach geweest, wat het mooiste strand is van Railey. Je hebt er enkele boten met restaurantjes, waar iedereen minutenlang voor in de rij staat. Eenmaal terug hadden we zin om te zwemmen en zijn toen stiekem bij een duur hotel gaan zwemmen aan het strand. Die mensen zouden vast gedacht hebben hoe wij aan zoveel geld zijn gekomen. Maar ach, wij hebben wel lekker gezwommen! En het voelde heerlijk na een dagje strand, even al het zoute water van je af! Daarna hebben we wat gechilld bij ons hotel en hebben we gegeten bij het restaurantje Family, tegenover ons hotel. Een erg goedkoop restaurant want voor een bord rijst met gegrilde groenten en kip betaal je €1,25. Het is namelijk overal gemiddeld €3/4 voor iets soortgelijks. Daarna hebben we, ook al hadden we afgesproken om het nooit meer te doen na het fiets incident, een massage genomen. Echt one of the best, alleen af en toe een beetje pijnlijk omdat we verbrand waren. We zijn vroeg ons bed in gegaan omdat we de volgende dag een boottochtje zouden gaan doen rond de 4 eilanden bij Krabi.

Volgende dag moesten we om 9 uur verzamelen, maar uiteindelijk om 09.30 vertrokken we naar het eerste eilandje, Poda island. Daar hebben we een uurtje gezond om vervolgens naar chicken eiland te gaan. Toen we net het water in gingen om te snorkelen begon het te regenen. Maar dat hield de vissen zeker niet tegen om in mijn area te komen. Ik bevond me dan ook vaak in een hele school Finding Nemo's. Als je je mond open zou doen zouden ze er zo in glippen zo dicht bij waren ze. Daan vond dit net iets te, dus die wist niet hoe snel ze weer in de boot moest stappen haha. Toen een man zei dat ze hem "beten" kreeg ik het wel even benauwd, maar gelukkig vonden ze me niet zo interessant!
Vervolgens zijn we op Tub island wat gaan eten en daarna weer naar een ander eiland. Wat wij niet wisten is dat hetzelfde eiland was als waar we de dag ervoor waren namelijk Phranang. Op een gegeven moment begon het te stortregenen en we zijn toen rond 14.00 teruggegaan naar Ao nang. Al met al een prima tripje voor 5€ incl eten/fruit en drinken. Op Ao nang zijn we opzoek gegaan naar een USB stick om alle foto's van Vietnam op te zetten. Daar zijn we bijna wel 3 uur mee zoet geweest, wat een ellende! Daarna hebben we wel weer lekker goedkoop gegeten bij Family restaurant!

Deel 2 komt er snel aan!

Xxxjess