Thailand: Koh Lanta en party op Koh PhiPhi - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Denise biltBilt - WaarBenJij.nu Thailand: Koh Lanta en party op Koh PhiPhi - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Denise biltBilt - WaarBenJij.nu

Thailand: Koh Lanta en party op Koh PhiPhi

Door: Denise van de Bilt

Blijf op de hoogte en volg Denise

11 April 2014 | Thailand, Krabi

Er was iets misgegaan met het uploaden dus hier deel 2 van de Thaise eilanden. Feesten op Koh PhiPhi!

Koh Lanta
Volgende ochtend zijn we met de bus en Ferry naar Koh Lanta gegaan. Dit is het grootste eiland van alle eilanden aan de Andaman zee, maar is zeker niet bezaaid vol met toeristen! Dit is waarschijnlijk ook omdat het er zo groot is. Om 10.00 werden we opgehaald en zouden daar met de minibus en Ferry om 12.00 uur aankomen. Dit werd helaas 15.00 en toen moesten we nog een hotel gaan zoeken op het strand wat we hadden uitgekozen; het rustige maar toch gezellige Klong Nin. Na een aantal extreem kleine kamers kwamen we bij een restaurantje terecht die 2 kamers vrij had. Voor 400 Baht/€10(na 50 Baht afdingen verbleven we daar, het heet Jai-Dee restaurant & hotel. Erg lief en vriendelijk personeel, en het eten is ook top! Ook hebben ze gewoon stoeltjes waar je op het strand kan zitten. We hebben daar tot 19.00 op het strand gezeten en toen heerlijk gechilld op de veranda op het strand en daar de zonsondergang bekeken die erg mooi was! Vervolgens zijn we gaan douchen en zijn we met Lonneke(een Nederlands meisje wat we hebben leren kennen) naar Richy's gegaan om wat te eten. Na wat gezeur omdat we nog wat drank in ons handen hadden van daarvoor kregen we dan eindelijk ons eten, erg minimalistisch. Jammer want het was best prijzig! Vervolgens zijn we wat op het strand gaan lopen en zijn we naar Otto's gegaan, een restaurantje/'bar'. Daar kregen we een 'cake' aangeboden van een grijze rare indiaan met lang haar. Hij leek op die ene griezel van L.A the voices, mama je weet wie ik bedoel hahaGezichtje met knipoog.
We hebben daar dan ook een gezellige en vooral grappige avond gehad maar de volgende dag lagen we weer steady vroeg op het strand om de sterke zonnestralen te pakken. Het was er ontzettend warm en ik ben denk ik wel 30 keer de zee in geweest. In de avond gingen we samen met Lonneke wat eten bij ons hotel en hebben Daan en ik in de avond een massage bij Otto's genomen. Heeeerlijk en erg goed!

Volgende dag hebben we nog anderhalf uur op het strand gelegen en om 11.30 werden we opgehaald om naar Koh Phi Phi te gaan met de Ferry. Koh Lanta; ontzettend mooie stranden, lekker relaxen en vooral genieten. Wij waren op het strand Klong Nin. Dat was wel ongeveer 20 minuten met de taxi, maar het is er erg mooi en gezellig met alle strandtentjes. Een van de mooiste stranden van Thailand! Echt uitgaan of meer actie kun je meer op de andere stranden van het eiland vinden zoals Klong Dao, maar wij vonden het heerlijk om hier 2 dagen alleen maar te relaxen. Phi phi kwam eraan en dat zal al genoeg feesten worden voor ons.

Koh Phi Phi
Volgende morgen namen we om 2 uur de Ferry van Krabi town naar Koh Phi Phi. Na lang zoeken en onderhandelen vonden we dan uiteindelijk iets om een tijdje te verblijven. Het heet B.B guesthouse en het ligt net iets buiten de partyzone, maar 5 min lopen ervanaf, prima dus!
Ze vroeg 900 voor 1 kamer maar na wat onderhandelen is het gelukt voor 600baht/15€ incl airco, koelkast, tv en eigen badkamer. Ook lonneke kreeg de kamer voor deze prijs voor 3 dagen naast ons. Goedkoper ga je het hier in Phi Phi niet krijgen en vooral niet als je in het hoogseizoen zit. We zijn toen met z'n drieën even door Phi Phi gaan lopen. Overal leuke hippe kledingwinkels die Daan en ik niet konden weerstaan. Na een backpack als kledingkast voor 2,5 maand raak je toch wel snel uitgekeken op je kleding. En de helft draag ik niet eens! Ik heb zelfs verschillende stapeltjes gemaakt: jullie draag ik nooit, jullie kunnen nog wel en jullie zijn mijn favorieten! Oftewel ik draag alleen maar mijn favorieten! Gelukkig kan je overal super goedkoop wassen dus dit doe ik dan ook lekker vaak. Maar gelukkig eindelijk weer nieuw leven in mijn backpack, een nieuw gekleurd jurkje! Phi Phi is trouwens echt verbazingwekkend klein. Ik begrijp nu wel dat hier de meeste slachtoffers zijn gevallen tijdens de tsunami in 2004. Overal op de Thaise eilanden zie je ook een tsunami evacuatie route, alleen hier is dat echt zinloos omdat het zo klein is. We zijn ons na het lopen in het 'centrum' toen gaan omkleden en ons leuk gaan maken voor de avond want het was feest, Daan werd om 00.00 23! De moeder van het stel, de granny, de bijna 30iger, de oudste! We zijn een pizza gaan eten bij Pirates house om een bodem te creëren, en als je van dunne pizza's houdt, kan je hier het beste terecht. Daarna hebben we, omdat we toch iets op ons budget moeten letten en het gewoon veiliger is, weer een eigen Bucket gemixd. Voor iets meer dan €2,50 p.p hadden we ieder een eigen Bucket en op straat betaal je hier toch al gauw 9 euro voor. En dan weet je niet eens wat ze er in stoppen want we hadden al genoeg rare verhalen gehoord van reizigers. Aangezien toch iedereen met buckets op het strand loopt kunnen ze niet checken of je het bij hun hebt gekocht of niet. We hadden daar met Ben en Scott afgesproken, de "hang-over" gasten van de halong bay party cruise. Want ja het zijn best aardige gasten en we hebben het ze vergeven! We gingen samen naar de grootste strandtent die altijd tot het laatste open was, Slinky's. Het was een gezellige avond inclusief vuurshows, vieze cocktails, vuur op ons en slippers kwijt(wel weer gevonden;)

Volgende ochtend hebben we uitgeslapen en daarna heb ik Daan een verjaardagsmassage als cadeau gegeven. Ik lag er uiteraard gewoon naast haha want ik kon het zelf ook wel gebruiken. Daarna zijn we naar Loh Dalum geweest wat ook het strand is waar alle strandfeesten zijn. We hadden al gehoord dat het hier smerig was maar zo smerig als dit is niet normaal. Overal poep schilfers, ja poep, je leest het goed! De poep komt van de toeristenboten die hun toiletten in de zee legen. Te smerig voor woorden, we hebben dus gewoon tussen poep van iemand anders gezwommen. Na enige walging hiervan zijn we naar het zwembad geweest achter het strand. Dit hoort bij het p.p princes resort en voor 200/baht/5 €kan je hier de hele dag zwemmen en krijg je een bedje en handdoek. Ook draaien ze hier heerlijke muziekjes die mijn Soundcloud lijst zeker zal herkennen. Het is wel echt een zwembad voor jongeren, en het is wel een beetje gezien en gezien worden. Als je als jongen geen sixpack hebt hoor je er niet bij geloof ik en ze showen het maar al te graag voor je. Blauwe zwembroek en grote enge neger waren dan ook weer elke dag van de partij! In de avond zouden we een klein drankje gaan doen maar dit werd toch iets later. Maarja Daan was nog steeds jarig en dat moest nog steeds gevierd worden. We zijn naar Stones bar geweest waar ze begin van de avond hele chille muziek draaiden. We hebben daar gegeten onder het genot van een vuurshow die bijna wel de hele avond duurde. Het was een hele leuke groep jongens, ze waren goed op elkaar ingespeeld en hadden zelfs hele choreografieën bedacht, kijk daar houd ik van! In de avond ging het daar helemaal los, hebben we vrienden gemaakt met de boys en we waren uiteindelijk nog om iets van 2 thuis. Alles sluit hier gek genoeg wel al om 3 uur, echt een latertje kan je hier dus niet maken maar misschien was dat alleen maar beter voor ons haha!

Volgende ochtend hadden we om half 11 een boot/snorkel tochtje rondom het eiland gereserveerd met z'n drieën. Hiervoor betaalden we 550 baht/€13,75 en ging je naar verschillende eilanden om te snorkelen met een groep van 10/15 personen. We begonnen bij Shark bay waar we eigenlijk achteraf pas achter kwamen. Geen sharks gezien, helaas alleen maar kleine Finding Nemo's, niet echt heftig dus! Daarna zijn we echt naar een bounty eilandje geweest, Bamboo island. Je kunt er goed snorkelen en relaxen op het strand. Vervolgens zijn we naar het musquito eiland geweest waar veel gekleurde visjes zaten en we hebben daar ook een hele onder water fotoshoot gehouden met de GoPro van Lonneke. Erg leuk, behalve dat de Chinezen vanuit onze boot met allemaal brood gingen gooien voor mijn neus, oftewel duizenden vissen om me heen! Toen kreeg ik het wel even benauwd onder mijn snorkeltje. Daarna zijn we naar Monkey island geweest waar allemaal wilde apen leven. Je kunt ze eten voeren maar ze waren allemaal heel agressief en beschermend over de jongere aapjes. Ik denk dat sommige toeristen daar zeker weg zijn gelopen met rabiës want die hebben flinke beten gekregen van de felle monkeys. Daarna zijn we nog wezen zwemmen bij Loh Sama bay, een soort blue Lagoon met turkoois water waar je alles in kon zien. Daarna kwam toch wel het hoogtepunt: Maya bay! Voor de mensen die dit niet kennen: hier is the beach opgenomen van mijn vriend...... Leonardo Dicaprio! Mooi strand en leuk om te zien maar ik heb mooiere stranden gezien. Helaas heb ik de film nog niet gezien dus kon niks herkennen maar zal hem zeker nog een keer met my love LeoDik zwart hart️ gaan bekijken! Daarna zouden we, tenminste dat dachten we, naar shark bay gaan om met haaien te zwemmen. Ik was de hele dag al zenuwachtig totdat we hier dus blijkbaar al 'geweest' waren. Dit zou bij het eerste punt geweest zijn waar ik alleen maar een paar gele rakkers heb gezien. Heb ik me daar de hele dag druk om gemaakt pfff. Ook zouden we daar ergens de zonsondergang bekijken totdat de moter ermee ophield. Deze klonk de hele dag al rammel en ja hoor bij ons viel die uit. Geen sunset gezien dus want die verdween achter een berg en we werden pas na een uur meegetrokken door een andere boot. Dat was jammer maar we hebben al met al toch een leuke dag gehad en ik heb weer angsten overwonnen om met superveeeel vissen te zwemmen.

In de avond hebben we wat gegeten en hebben we nieuwe boeken gekocht voor op het strand. Ja inderdaad, D.V.D.B en boeken? Ja, we vinden het heerlijk om op het strand boeken te lezen. Zo hoef ik gelukkig niet uren op het strand niks te doen en stil te liggen maar wil ik weten wat er de volgende bladzijde gebeurt. Oftewel, we doen met een dik boek van 300 bladzijdes als het moet zo 1 dag. We zijn vroeg ons bed in gegaan om de volgende dag vroeg op te staan. Helaas was ons perfecte locatie van het hotel niet zo perfect. We zaten dicht bij het strand, en alle strandfeesten duurden tot 3 uur, oftewel tot die tijd hoor je knallende muziek. Ook de airco kon alleen maar op 16 graden, waardoor het meer leek alsof we een reis aan het maken waren op de noordpool dan in het zonnige Thailand. Beetje slechte nachtrust gehad dus en nu irriteerden wij ons aan mensen die wat luidruchtig thuiskwamen. Beetje omgekeerde wereld die avond haha.

Volgende dag zijn we, na 30 minuten heuvel op en af lopen naar Long beach geweest. Dat is een mooi, rustig en vooral schoon(!) strand. Voor 50 Baht per persoon huurden we een bedje! Je kan er ook met een bootje naartoe voor €2,5 per persoon. Dit hebben we dus ook zeker de volgende keren gedaan want dat lopen is niet te doen. Op de terugweg, rond een uur of half 6, kan je via het "strand" teruglopen. Het is dan namelijk eb, en je kunt dus binnen 5/10 minuten weer terug zijn bij de pier! We hebben een lekker dagje gehad, lekker gelegen, gezommen en al meer dan de helft van onze boeken gelezen. In de avond hebben we gegeten bij Garlic restaurant wat ook goed aanschreven staat bij lonely planet. Lekker eten en de prijs is normaal maar daarvoor krijg je wel een goed bord eten! Het is er wel erg druk, dus je hebt kans dat je even moet wachten maar dat is het zeker waard. In de avond zijn we weer naar onze vrienden van Stones geweest en daarna naar Slinky's!
Volgende ochtend hebben we toch maar een bootje naar Long beach genomen voor 100 baht per persoon! We zijn daar de hele dag geweest en hebben allebei ons boek uitgelezen, op naar de tweede!

Volgende dagen zijn we overdag naar het strand van Long beach of naar het zwembad van p.p princes gegaan. In de avond gingen we "werken" bij Slinky's, die grootste discotheek die tot het laaste open is. Daan werd aangesproken door een meisje of ze wilde werken en dat hebben we eigenlijk elke dag wel gedaan. Je begint om 8 uur en moet dan een klein uurtje flyeren, oftewel niks doen. De Nederlandse baas, Marcella cruella the ville, heeft ongeveer honderd flyers voor 15 mensen dus je bent er zo doorheen. "Beach party tonight" en "free shots @ 10" waren toch wel de headliners. Ik schaamde me eerlijk gezegd wel toen ik dit elke keer moest zeggen want ik vond het zelf altijd irritant als ze dat bij mij deden. Maargoed that's life! Daarna om half 10 begint de vuurshow en wij moesten dan gewoon een beetje met z'n allen daar staan om het vol te laten lijken en leuk en gezellig doen. De jongens van de show zijn ontzettend goed en doen de meest gevaarlijke en engste dingen. Brandplekken op hun schouders is dan ook de normaalste zaak van de wereld. Op een gegeven moment is er een limbo waar het publiek onder door mag en dan krijgen ze een shotje die wij dan met z'n allen uitdelen. Maar eigenlijk drinken wij die gewoon met z'n allen tot de helft op. Daarna hebben ze een rondje met vuur waar iedereen op de meest gekke manier door heen kan springen. Soms dacht ik echt dat iemand een gebroken nek zou krijgen of ergere dingen maar het kwam gelukkig eigenlijk altijd wel goed! Standaard om 1 uur gaat iedereen naar de baas om het geld te krijgen. Eerst dag kregen we niks want dat was blijkbaar altijd de eerste dag zo. Tweede dag 300 baht en derde en andere dagen 200 baht omdat we niet hadden geflyerd met z'n allen in verband met de immigratie controle op het eiland. Je mag natuurlijk hier in Thailand niet werken zonder werkvisum. Prima baantje dus omdat je en geld krijg maar het chillste is nog dat je aan het begin van de avond 3 bonnen krijgt en daarvan 3 buckets ter waarde van 500 baht krijgt. Oftewel, alles gratis de hele avond, maar helaas de hangover de volgende dag krijg je er ook bij. De Thaise barman, die ons wel zag zitten en elke kreeg vroeg of wij op hem wilden wachten, maakte die buckets extra sterk. Een leuk baantje dus en op die manier ontmoet je ook leuke mensen. Als crew heb je de knappe Brazilianen, tandje, Jodie, de "homo" kapper, frank de tank met zijn snor, het stille en schattige stelletje, blond aanspreek meisje van Daan, zwarte "blegh" jurk, de "ik ken een speciaal plekje" Belg en nog veel meer. Maar ook thebben we vaste mensen ontmoet die altijd naar Slinky's kwamen. Mijn vriendin Miss piggy die uiteindelijk boos op me was omdat ik met een jongen aan het dansen was en ze "al" haar(oftewel 2) vrienden kwijt was. Volgens mij had ze een little crush op mij want ze was erg teleurgesteld in mij en bleef me elke dag achtervolgen met I'm so sorry. Aah de lieverd! Maar ook het leuke homo'tje met zijn naveltrui en zijn dikke vriend en de vieze enge stalker die Daan en mij elke dag stalkte en waar we ook waren hij wel in onze area te vinden was. En natuurlijk de vuurshow jongens: de dunne die altijd aan het schooien was maar super goed was, kinnetje met zijn kauwgom mond, hoog haar mannetje met eyeliner en de Thaise vriend van Jodie. Jaja zoals je hoort hebben we een leuke tijd gehad daar bij Slinky's! Ook hebben we twee nachten met college van Rotterdam gedronken die daar ook toevallig waren. Dolle boel: Ole met zijn lelijke pet, Roel die ging staan op de paal en 100 slippers had gevonden, Floris die 3 uur in zijn eentje heeft gelopen, de enge jungle tocht en daarbij horende valpartijen! Ook met hun hebben we leuke avonden gehad.

Standaard kwamen we altijd naar dezelfde 7-eleven om de hoek waar de medewerkers ons al kenden. Ik ging een keer nog half dronken meezingen met een liedje waar ze de hele tijd zongen "shanti" "shanti". We kochten toen een ham-kaas tosti en sindsdien noemen wij en ook zij deze tosti Shanty's en we hebben haar de naam Shant gegeven! Elke keer als we binnenkwamen riepen we "Shant" en had ze weer een smile op haar gezicht. Aah lieve Shant, I miss you! Na 10 dagen Phi Phi was het weer voorbij helaas. We hebben echt een leuke tijd gehad daar, veel gefeest en vooral leuke mensen ontmoet over de hele wereld. We (L) Slinky family haha! Het was heel leuk om daar te "werken" en kwam natuurlijk financieel ook nog is goed uit! Phi phi is namelijk een stuk duurder dan Thailand zelf of alle andere eilanden. Toch heeft het niet zoveel goeds gebracht aan mijn gezondheid. Ik werd verkouden, had oorpijn, keelpijn en eigenlijk gewoon alles bij elkaar. Oftewel gewoon vermoeidheid waarschijnlijk! Ik kreeg een antibiotica kuurtje voor 3 dagen en gelukkig was alles snel voorbij!

So Koh Phi Phi it was, Bali it is! Op naar het surfparadijs en de lieve balinezen! We namen om 10.30 de boot vanaf Phi Phi weer terug naar Krabi om vanuit daar naar Bali te vliegen. Hiervoor betaalden we 300 baht/€7,50 per persoon en vervolgens nog 100 baht/€2,50 per persoon om naar Krabi town te komen. Omdat ik nogal veel vroeg aan de taxichauffeur en omdat ik dacht dat hij ons ergens in the middle of nowhere had gedropt werd hij ontzettend agressief op mij. Hij smeet onze tassen keihard op de grond en werd helemaal rood terwijl ik alleen maar vroeg of dit wel echt Krabi town was. Ik werd toen boos want zo ga je niet met andermans spullen om toch?Ik weet niet meer wat ik zei maar iets met what the fack doet hij en toen greep hij me bij mijn kin. Ik werd woedend en gaf hem keihard een duw terug, wat denkt deze man wel! Nu ik het typ word ik nog steeds BOOS! Ik ben gaan dreigen met politie en dat ik zijn kenteken ging opschrijven blabla en toen ging die heel zielig ervoor staan en zei die dat die me een stomp wilde geven. Idioot! Ik ben toen maar weggelopen en even zijn nummerbord voluit opgenoemd zodat hij toch nog wel een beetje bang was haha! Toen had ik graag een man willen zijn van 1,90 en hem een hoek willen geven. Maar uiteindelijk hebben we een guesthouse gevonden voor 300 baht bij een super lieve man! We zijn in de middag om de hoek wat gaan eten bij Europa restaurant en hebben daar heerlijk een broodje rosbief met kaas gegeten. Grappig en leuk feitje is dat mijn vriend Leo daar 10 jaar geleden ook heeft gegeten tijdens de opnames van The Beach en daar teert het restaurant nog steeds op haha! In de middag ben ik even in bed gaan liggen omdat ik toch even wilde uitrusten van het hele Phi Phi gebeuren en ik voelde me nog steeds niet super goed.
In de avond zijn we nog lekker bij Europa restaurant blauwe kaas gaan eten en zijn we naar de markt van Krabi gaan lopen wat om de hoek was. Je hebt er allemaal eettentjes, frutseltjes, muzikanten, een en al gekkigheid dus! We hebben daar sushi genomen bij een tentje en toen begon het te regenen en te regenen en te plenzen en te onweren en uiteindelijk was de hele stad donker omdat al het elektriciteit uit was gevallen! Best eng en we zijn toen maar ergens gaan schuilen. Het hield maar niet op dus uiteindelijk zijn we doorweekt en al weer teruggelopen naar ons hotel!

Volgende ochtend vlogen we om 11.50 naar Singapore. Daar moesten we 2 uurtjes shoppen en daar heb ik dan ook vooral mijn tijd besteed bij Victoria Secret! Love it! Na 2 uurtjes wachten vlogen we naar dan eindelijk Bali. Voor deze 2 vliegtickets betaalden we in totaal 120,-, best prijzig voor dat kleine stukje!

Nu zitten we alweer 1,5 in Bali en het is ontzettend genieten hier! Hele lieve oprechte mensen, en het is er erg mooi. En naturlijk de surflessen wat echt heel leuk is! Ik weet dat jullie met smacht wachten en willen weten hoe dat me afgaat, maar zoals bij elke spannende serie ook hier: to be continued.

Nog 9 dagen te gaan en dan is onze reis alweer voorbij. Ik geniet nog even extra goed en kijk dan zeker terug op iets moois! Maar ik ben ook blij om jullie allemaal weer te zien!

Veel liefs/ Sampai bertemu lagi

En dikke kussen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Actief sinds 06 Jan. 2014
Verslag gelezen: 844
Totaal aantal bezoekers 17201

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 19 April 2014

Backpacken door Zuidoost Azie

Landen bezocht: