Thailand: Bangkok en Koh Phangan - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Denise biltBilt - WaarBenJij.nu Thailand: Bangkok en Koh Phangan - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Denise biltBilt - WaarBenJij.nu

Thailand: Bangkok en Koh Phangan

Door: Denise van de Bilt

Blijf op de hoogte en volg Denise

21 Januari 2014 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Hier dan eindelijk ons eerste verhaaltje! Het is helaas erg lang geworden, sorry!

Na een heerlijke laatste Hollandse maaltijd samen met mijn ouders en Joan vertrokken we dan naar schiphol! Daar stond heel lief bijna de hele A16, Joan, Tulp en Jas om ons uit te zwaaien!! Na het afscheid zijn we huilend en lachend te gelijk weggegaan. Daar gaan we dan!
We hadden 2 vluchten, eerst van Amsterdam naar Abu Dabhi en vanuit daar door naar bangkok. De vluchten zijn prima gegaan, gelukkig geen enge dingen meegemaakt! Aangekomen op Bangkok AirPort hebben we geld gepind en zijn we met de taxi naar ons hotel gegaan die we vooraf al hadden geboekt, namelijk Siam 2 vlakbij Kho san road. Een leuk goedkoop hotel/hostel maar net iets erbuiten zodat we niet in het hele drukke uitgaansgebied zaten!

Bangkok
We hebben gelijk onze (te zware) backpack neergelegd en zijn naar Kho San Road gegaan om gelijk een ontspannende oliemassage te nemen!
Volgende dag zijn we vroeg opgestaan om een fietstocht door Bangkok te doen via Co van Kessel. Dit was erg leuk en je ziet ontzettend veel! Je begint met fietsen door Chinatown, het hele drukke en vieze bangkok, je fietst door markten en door smalle straatjes of zelfs door huizen. Ook hebben we een Chinese tempel en een van de weinige katholieke kerken in Thailand bezocht! Vervolgens ga je met een longtail boot het water over en kom je in een hele andere wereld. Je ziet Bangkok als het ware "groen" worden. Je ziet banenbomen, verborgen plekken, mensen die leven in zelfgemaakte huisjes. Oftewel een hele andere beleving dan wanneer je in (vieze)bangkok aankomt. Deze tour was best prijzig voor de thaise begrippen, het duurde van 13.00 tot 18.00 en kostte 1500(37,50). Zeker de moeite waard om te doen als je ooit naar bangkok gaat! In de avond zijn we het nachtleven van Kho san road ingegaan! We hebben daar weer een voetmassage gedaan incl een grote bucket met wodka redbull en sprite. We dachten dat er geen wodka in zat, dus eisten meer van die meneer, die dit niet zo leuk vond! Maar toen we opstonden wisten we wel beter... We hebben een leuke avond gehad en hebben daar nog gezellige aussies ontmoet! Volgende dag ging iets slechter met ons.. We kwamen laat ons bed uit, zijn gaan zwemmen en uiteindelijk naar de Grand Palace geweest. Dit was erg mooi, iets wat je wel gezien moet hebben in thailand(zie foto's). In de avond was er in de buurt een jaarlijks festival(rattanakosin festival) hier zijn we even door heen gelopen maar dit was vooral gericht op eten. Het was een festival met eten, dans, muziek, en kleding etc. We bleven er niet zo lang omdat we alle geuren van het eten even niet zo goed aan konden na de vorige avond haha! Volgende dag zijn we naar Wat Pho geweest, een liggende budha en zijn we met een tuk tuk naar de Chacuchak market geweest, de grootste markt van Azië. Hier hebben we wat gegeten en wat rondgelopen. Het was er ontzettend warm dus we zijn na ongeveer 3 uur weer teruggegaan. In de avond hebben we onze backpack weer ingepakt om de volgende dag met de bus en boot naar Koh Phangan te gaan.

Koh Phangan
De busreis was vreselijk. Allereerst moesten we met onze zware tassen door Kho San Road, vertrokken we een uur later en hadden we de slechtste plek in de bus die je maar kon krijgen. We zaten helemaal achterin, wat opzich niet zo erg was, maar voor ons zaten geen stoelen waardoor er 1 groot gat was. We hadden als enige van de hele bus geen gordels, en de chaffeur reed erg hard, waardoor we amper hebben kunnen slapen. Daan zat ook nog naast een franse die alleen maar aan het hoesten was, steeds dichterbij haar kwam, haar aanraakte, en dengue heeft gehad. Dit vond ze natuurlijk super! Eenmaal in de hotelkamer aangekomen, die nog niet schoongemaakt was, zijn we gelijk het strand opgegaan en in de avond op het strand hebben we "wat" drankjes gedaan. Ook hier hebben we weer verschillende friends gemaakt, en hebben een leuke avond gehad. Volgende ochtend schrokken we om 12 uur wakker en zijn gelijk naar het strand gegaan. In de avond zijn we naar de Jungle party geweest. Maar voordat we daar heen gingen was er een spectaculaire vuur show op het strand, waar wij eerste rang zaten. De jungle party is ook zeker de moeite waard om heen te gaan, deze editie bestond het 10 jaar en er was 1 groot feest incl vuurwerk en alle andere gekheid ! Ook daar hebben we weer verschillende mensen ontmoet. Een leuk klein grappig neger meisje die helemaal gek was van techno! Een jongens groep/band uit Manchester, die vertelde dat ze the script waren. Dat vonden wij natuurlijk helemaal leuk, en geloofde ze voor 2 minuten! En natuurlijk de 2 negers uit Detroit die ik toch wel vaak moest zoeken in het donker omdat ze zo donker waren. Het feest kost normaal 300 baht maar nu 500! Het is altijd 2 dagen voor de fullmoon party! De muziek die er draaien is techno, house, minimaal! Wij vonden het een geslaagd feest!
Volgende dag zijn we na 4 uur slapen gelijk het strand op gegaan om te tannen! Hier zijn we in slaap gevallen, en toen we wakker werden waren we allebei knalrood! Daan had zelfs vocht/blaasjes onder haar wangen gekregen en we voelen ons totaal niet goed! Na een aantal smeerseltjes op ons gezicht zijn we toch als echte die hards naar de full moon party geweest! Het was erg leuk en hebben overal wel gedanst! Het was alleen wel extreem druk, namelijk 40.000 man! Daarbij was er erg vermoeiend om elke keer zo op te moeten letten op je Bucket, zodat ze er niks in gooien! De Bucket hebben we trouwens zelf gekocht en gemaakt, dit scheelde geld maar zo zie je ook zelf wat je erin doet. We hebben van veel mensen gehoord dat ze tijdens het inschenken er hele andere dingen ingooien of zelf gemaakte wodka erin doen! Ik vond het een categorie Alfeco: je hebt er ontzettend zin in, bent klaar met je tentamens, heb je nieuwe shirt al klaar liggen, drank ingekocht, maar toch is het hem niet niet!
Volgende dag hebben we uitgeslapen omdat we toch nog wel erg last van ons gezicht hadden en natuurlijk ook wel een beetje brak waren.. We zijn wat gaan eten op het strand om vervolgens vroeg ons bed in te gaan! Volgende dag hebben we een scooterttjjj gehuurd en hebben het hele eiland verkend! We zijn vanaf Haad Rin helemaal langs de kust naar het noorden gereden! We zijn naar Phaeng waterfall gegaan, waar helaas door de droge periode nu geen water was. Hebben wij weer! We zijn op een bounty eiland strandje, Haad Mae Haad, wat gaan chillen en lunchen. We zijn ook nog naar het Nice Sea Resort gegaan waar ik vier jaar geleden mat mijn ouders was. Alles was precies hetzelfde, alleen helaas was de eigenaar er zelf niet! Daarna zijn we nog voor het donker via het binnenland terug naar ons hostel gegaan! Het scooter rijden ging gelukkig prima! Vooraf foto's gemaakt, zodat ze je niet achteraf kunnen pakken! Toch waren de wegen best slecht en vooral in Haad Rin, waar veel doden zijn gevallen tijdens het scooteren, best eng! Er lag veel zand en er waren veel op en afdalingen die heel steil waren. Maar als je wat wilt zien, moet je dus wel een beetje van een uitdaging houden! Volgende dag zijn we naar de andere kant van Haad Rin gegaan, daar was het minder toeristisch en veel mooier!
In de avond zijn we naar eden de garden party geweest! We hoorden van veel backpackers dat dit een veel leuker feest is, minder druk, relax sfeertje, ergens boven op een berg in de jungle! We besloten daar naartoe te gaan, en de snelste en goedkoopste manier was met de boot was ons verteld. Alleen toen we aankwamen moesten we wachten tot er 10 mensen op de boot richting eden zouden gaan, en dit kostte 500 baht per persoon. Erg veel geld voor een 10 minuten boot reisje dachten we! Toen er 10 mensen waren, moesten we zelf de boot in het water duwen, en erop klimmen! Het werd een helse boottocht! Er waren ontzettend hoge golven, veel wind en de boot ging alle kanten op! Iedereen was doorweekt en het scheelde weinig of je viel niet uit de boot! In mijn hoofd was ik al aan het bedenken hoe ik het beste weg kon zwemmen als die rechts of links omviel ! En om de minuut dacht ik weer dat de ene optie beter was dan de ander, oftewel ik maakte mezelf helemaal gek! Eenmaal veilig aangekomen moesten we nog 10 minuten (omhoog) de jungle in om uiteindelijk te arriveren op de party! Het was een super leuk, relax, chill hippie feest en hebben daar gefeest met 2 Nederlandse boys uit Amsterdam! Terugrit was iets minder erg, maar ook erg gevaarlijk! Door het slechte weer waren er 2 bootjes in het water gekanteld, dus besloten we maar een uur met de taxi te gaan! Die overigens vol zat met hippies en rare mensen! Gelukkig zijn we ook daar weer veilig teruggekomen in ons hostel! Volgende dag namen we een boot( de lokale boot, voor 200 baht) naar koh samui om daar vervolgens 3 dagen te verblijven!

Nou sorry voor mijn ellenlange verhaal wat ik niet zou doen! Maar toch gedaan! Volgende ronde nieuwe kansen, nieuwe ervaringen! De foto's zijn nog aan het laden dus die zien jullie later op facebook! Let niet op de spelfouten! Heb het snel getypt!

Love you all

• 21 Januari 2014 - 12:27

Shaar:

Heeerlijk verhaal!!!

• 21 Januari 2014 - 12:55

Leenes:

Super mooi verhaal in alle geuren en kleuren wat een belevenissen het klinkt heel goed

• 21 Januari 2014 - 16:34

Jacqueline:

Ooh Denise, it looks like you are having the time of your life. This is so awesome to be able to read your adventures. Love you and be safe!

• 21 Januari 2014 - 20:29

José :

Heerlijk om mee te genieten, ik ben ook weer even in Thailand, dank;) Jullie zijn echt volop aan het genieten zo te lezen. Veel plezier met alle feestjes en al t moois wat op jullie pad komt. Liefs José

• 22 Januari 2014 - 13:44

Els :

Hallo Denise en Danique,

Wat een leuk verslag van jullie reis.
    Zo te zien genieten jullie volop.
    En ontmoetten jullie leuke mensen.

• 25 Januari 2014 - 13:37

Claudia:

Erg leuk om te lezen Denise en ach de lengte valt wel mee hoor. Mijn zus is een jaar op reis geweest met haar gezin, nou dat waren verhalen daar is dit peanuts bij... haha
    Dus hou ons lekker op de hoogte. have fun!!!xxx