Thailand: Koh Samui En Koh Tao - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Denise biltBilt - WaarBenJij.nu Thailand: Koh Samui En Koh Tao - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Denise biltBilt - WaarBenJij.nu

Thailand: Koh Samui En Koh Tao

Door: Denise van de Bilt

Blijf op de hoogte en volg Denise

30 Januari 2014 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Koh Samui
We zijn met de lokale boot naar Koh Samui geweest. Dit is een prima boot en is veel goedkoper(200 baht, 5 euro) dan de toeristenboot die overal wordt gepromoot, namelijk Lomprayah. We hebben ons op Chaweng beach laten afzetten, en zijn daar opzoek gegaan naar een hotel/hostel en hebben iets gevonden voor 10,- per persoon per nacht(The Loft). In de avond zijn we gaan eten en hebben voor het eerst iets "pittigs" geprobeerd, namelijk Massaman curry! Ik zei er dan ook wel specifiek bij "not too spicy please" ik was even bang dat het helemaal fout zou gaan maar ik vond het fantastisch jaja! Het was erg lekker en gaan dit zeker vaker eten.

Volgende dag hebben we een scooter gehuurd en ook hier weer het hele eiland verkend! We zijn gaan ontbijten in Bophut, een gezellig vissersman dorpje. Vervolgens zijn we naar een Waterfall gegaan en naar de Big Buddha. Hier ben ik door een monnik gezegend met geluk door middel van heilig water. Ook heb ik een tegel gekocht, waar je zelf iets kon opschrijven, iets moois of voor de mensen van wie je houdt en doormiddel van die tegels en het geld onderhouden ze de tempel en draag jij letterlijk een steentje bij! Vervolgens zijn we naar een gemummificeerde Budha( leuk detail:met een Ray-Ban bril op) geweest en zijn we naar rotsen geweest die laten zien of jij een hij of zij bent. Daarna zijn we op het strand van Lamai geëindigd. Hier hebben we onze handen en voeten laten behandelen incl nagellak voor 150 baht, 3/4 euro. Heerlijk!
In de avond hadden we met twee Nederlandse gasten afgesproken waarmee we hadden geparty'd op de Eden party in koh Phangan. Ze hadden nog 2 vrienden meegenomen en toen zijn we voor 500 baht per persoon naar een Thai box wedstrijd geweest! Iedereen ging knockie en onze afgetrainde Roberto uit Alkmaar was de enige Nederlander die mee deed. In het begin was die zenuwachtig, deed een een of ander raar dansje, was erg matig en sloom maar hij ging daarna helemaal loesoe en sloeg zijn tegenstander knock out! Misschien kwam het wel door ons gejuich: Roberto, kom op, pak hem, Nederland, joehoeeee! We zijn ontzettend trots op hem! Helaas wilde hij niet mee drinken om vervolgens de stad in te gaan met ons. Jaja het leven van Roberto gaat niet altijd over rozen! We zijn daarna met z'n allen richting het uitgaansleven van Chaweng geweest, zijn een lachgas tent in gedoken, hebben met ladyboys gedanst en zijn geëindigd in 1 grote schuurtent. Top avond dus!

Volgende ochtend ging iets slechter maar zijn wel richting half 12 het strand op gegaan. Hebben lekker brak een tosti en yoghurt bij de 7eleven( supermarkt die je op elke hoek ziet) gehaald en zijn gaan slapen op het strand. Helaas begon het na een tijdje te regenen, wat dan ook weer goed uitkwam voor mijn waarbenjijnu die ik toch wel echt een keer moest gaan schrijven! In de avond hebben we wat gegeten op de nightmarket en hebben (weer) een olie massage genomen.

Koh Tao
Volgende middag namen we om half twee de boot naar Koh Tao, deze keer wel prijziger namelijk 600 baht(ongeveer 15 euro) en bijna de halve boot moest braken. Daan had ook nog het geluk dacht ze voor een stel zat die allebei moet braken. Lucky her! De stank van iedereen kwam van alle kanten. Ik was alleen maar aan het stressen dat de boot niet omviel door al die hoge golven! Als je last hebt van wagen of zee ziekte, is dit zeker geen aanrader!

Koh Tao
Eenmaal aangekomen zijn we daar opzoek gegaan naar een hostel. Na lang lopen waren we het zat, zijn een heerlijke sandwich wezen eten bij Zanzibar(aanrader) om vervolgens weer verder te gaan! We hebben een nieuw hotel gevonden voor 10,- per nacht op Sairee beach, waar de meeste strand tentjes zitten en het het drukst is. In de avond zijn we naar een cabaret/travestieten show geweest. Het was so-absoluty-facking-sexy and amzingggg! OMG! Haha natuurljk kijk ik er als danseres net iets anders tegen aan. Veel dingen gingen ongelijk, iedereen had andere dingen aan, panty's waren kapot, tepels waren volop te zien en bij sommige was hun uitstraling ver te zoeken! Hmmm ze kunnen nog wel wat leren die "meiden"! Grappig was ook dat er bij 1 een tampon touwtje te zien was oftewel, ik ben ECHT wel een lady! Vervolgens zijn we de stad in gegaan, hebben 3 new zeelanders ontmoet, die je trouwens echt overal hier vindt. Ze hadden ons een super leuk nieuw (drank) spel geleerd, uit China vertelde ze. Iets met munten, ik leg het jullie uit als ik weer thuis ben. Erg leuk spel waarbij je helaas niet vals kunt spelen haha!

Volgende dag hebben we de hele dag lekker op het strand gelegen en zijn we vroeg ons bed in gegaan om de volgende ochtend een scooter te huren om langs alle mooie snorkel strandjes te gaan! Dit is veel goedkoper, leuker, en uiteraard weer erg spannend met al het gevaar en wel! We zijn begonnen bij Tannote Bay, toen naar Aow Leuk en om te eindigen in Chalok Baan Kao bay. In het begin vond ik het wel weer even spannend haha, ik was vroeger altijd super bang voor vissen, en had gelezen over mini haaien! Die heb ik gelukkig niet ontmoet maar wel de beaked coral fish, titan trigger fish, allemaal schattige Finding Nemo's!
In de avond zijn we onze favo massaman soep gaan eten, weetje nog, die ene die ik zo lekker vond? Omdat we toch in Thailand zitten, meer van de cultuur willen zien dus ook culinair meer willen leren en proeven dachten we deze keer iets meer spicy te nemen. Gewoon normaal spicy.. Dat ging fout! Niet dat we de hele avond op de WC hebben gezeten. Maar de water flesjes gingen een half uur aan ons mond! Na volledig te zijn uitgefikt, hebben we een Bucket gehaald bij 7eleven, en zijn weer naar onze vriendinnen gegaan, The Queens aka lady boys! Dit keer bleven we achter als echte fans en later zijn we vriendinnen geworden met Miss Mina. Miss Mina was een Megan fox look-a- like(echt waar), maatje 32/34, eet alleen droge rijst, en heeft geen tieten en heeft haar piemel met tape afgeplakt. Dat heeft ze goed gedaan want hij was nergens te bekennen die kleine pielemuis! Helaas hadden ze de volgende dag een show en wilde niet met ons feesten. Wat is dat toch met al die sterren? We zijn toen naar The Cancun bar geweest. En daar heb ik hem ontmoet.. Mijn grote liefde! Hij heet TAG, hoe perfect voor mijn Facebook obsessie? Tag is mijn nieuwe homo vriend. Jeej! Oke voor 1 avond dan, ik heb hem daarna niet meer gezien eigenlijk. We hebben de hele avond gedanst, maar later begreep ik dat hij dat alleen deed om een jongen jaloers te maken die er nog niet "uit" was. Hmmm gebruikt door een homo dus!

Volgende dag hebben we de hele dag een tan gepakt en hebben we de boot/bus/trein naar Chiang Mai geregeld. Volgende dag hebben we uitgecheckt, en hebben nog de hele dag op het strand gelegen. We hebben in het hotel kunnen douchen en moesten om 20.00 de taxi nemen naar de pier. Daar hebben we nog wat gegeten en een massage gehad. Of nou een massage kun je het eigenlijk niet noemen bij mij! Het was het ergste wat ik ooit heb meegemaakt. Ten eerste had ik me al helemaal uitgekleed en begon ze 15 minuten later, gooide ze me op de tafel, was tijdens het masseren aan het bellen en sms'en, en deed eigenlijk gewoon 3 keer niks! Ik was mezelf aan het opvreten en was er klaar mee. Ik kon het niet langer meer aan! Dat heb ik gezegd, en ben opgestaan haha! Gelukkig vond ze het prima en ik heb er ook niks voor betaald( wat ze wel probeerden). Om 23.00 hebben we de nachtboot naar chumpchon(vaste land) hier lagen we met 60 mensen in een soort dorm! Erg gezellig, vooral met de snurkers en pratende mensen, maar uiteindelijk hebben we prima geslapen. Toen de bus naar Bangkok, die extreem lang duurde. Uiteindelijk samen met een stel die elkaar hadden ontmoet tijdens het reizen de lokale bus naar het station gepakt! Het was een super leuke rit! We betaalden 8 Baht per persoon en zaten tussen de locals en vooral veel scholieren en studenten! Je zag mensen werken aan kapotte scooters, jonge kinderen die snel over de weg probeerden te gaan, verkopers van een soort lotto en etende mensen! Vooral veel etende mensen hier in Thailand! Ik snap niet hoe ze hier allemaal zo dun blijven want ik zie ze bijna alleen maar eten en/of eten maken! Uiteindelijk was dit de verkeerde bus en eindigde bij het Victory monument! En dat is nou net de plek waar we niet wilden zijn! Daar zijn namelijk de beruchte demonstraties over de regering, ze willen Bangkok namelijk sluiten! Er zijn al verschillende doden gevallen en toevallig een dag ervoor precies op het zelfde punt en dezelfde plek! We moesten er wel langs, omdat iemand ons zo de weg wees en toen we er langs liepen riep de demonstrant Pang Pang Pang! We schokken ons natuurlijk helemaal dood! Want wat als er een gek loopt die een hekel heeft aan buitenlanders, dan waren wij het perfecte doelwit en iedereen kon het zien? Na bang rond lopen en na 50.000 keer de weg gevraagd te hebben vonden we uiteindelijk het (kleine) treinstation! We zijn toen nog ergens lokaal gaan eten! Dit was een soort van familie die ons alleen maar aankeken, lachten, aan ons zaten, aan karaoke deden en vooral erg bezopen waren! Een situatie "waar je bij had moeten zijn" zo vreemd, raar en grappig tegelijk! Vervolgens hebben we de nachttrein naar Chiang Mai genomen, allebei een upperbed! In totaal hebben we 41 uur gereisd, waarvan 2 nachten geslapen! Uiteindelijk zijn we in een leuk hostel gekomen, Julie's Guesthouse! Ja Julie van Lanschot je blijft me achtervolgen! We zijn van plan om hier een jungle tocht te doen, een kook cursus, en naar een speciale olifanten farm! Daarna gaan we naar Pai!

Nou dit was het dan alweer!

Kusjes vanuit hier!

  • 30 Januari 2014 - 10:28

    Mug:

    Hahahha scoot wat een heerlijk verhaal dit. Vooral het deel met het tampontouwtje vind ik eeenig. Het zal je maar gebeuren. Als ik het zo hoor moet ik blij zijn dat je nog leeft, maar gelukkig ga je straks rustig olifantrijden, dat is toch wel ontspannen na al die hectische boot/scooter/busritjes.
    Anyhoeee heel veel plezier nog!

    xxx mug

  • 30 Januari 2014 - 10:46

    Jint:

    Wat leeeeukkkk! Wat een schrijverskills heb jij scootie.
    Xxx

  • 03 Februari 2014 - 13:48

    Els Heijmerink:

    Wat een leuk en lang verslag van jullie reis.
    Gelukkig leven jullie nog. Vast erg geschrokken!!!!
    Jullie maken leuke en gezellige tochten mee.
    Veel plezier, maar blijf voorzichtig.
    Kusjes xxxxx Els

  • 05 Februari 2014 - 01:18

    Jonne:

    Vergeet niet de,tijgers te aaien bij tiger kingdom chiang mai! veel plezier nog en wie weet zie ik je in Bangkok!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Actief sinds 06 Jan. 2014
Verslag gelezen: 712
Totaal aantal bezoekers 17212

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 19 April 2014

Backpacken door Zuidoost Azie

Landen bezocht: